Jag tänker använda mig av denna upplevelse. Till att börja med ska jag dokumentera när historian berättas för barnen, sedan ska jag samtala med några barn och dokumentera deras tankar kring upplevelsen. Avslutningsvis ska min padcast innehålla tankar från mitt arbetslag, där vi diskuterar hur vi kan utgå från barnens tankar och reflektioner i vårt fortsatta arbete.
söndag 5 februari 2012
Producera ett radioprogram
Nu funderar jag för fullt på innehållet i min padcast. Programmet ska vara 3-5 min långt och synliggöra pedagogisk dokumentation i vår verksamhet på Skattkistan.
I förra veckan träffade vi på 2 sniglar (utklädda pedagoger) i skogen utanför förskolan. Den ena snigeln var ledsen för att hans snigelkompis var på väg att resa bort till ett varmare land. Denna upplevelse har vi sedan berättat för barnen flera gånger och åskådliggjort historien med hjälp av små sniglar av tyg.
Jag tänker använda mig av denna upplevelse. Till att börja med ska jag dokumentera när historian berättas för barnen, sedan ska jag samtala med några barn och dokumentera deras tankar kring upplevelsen. Avslutningsvis ska min padcast innehålla tankar från mitt arbetslag, där vi diskuterar hur vi kan utgå från barnens tankar och reflektioner i vårt fortsatta arbete.
Jag tänker använda mig av denna upplevelse. Till att börja med ska jag dokumentera när historian berättas för barnen, sedan ska jag samtala med några barn och dokumentera deras tankar kring upplevelsen. Avslutningsvis ska min padcast innehålla tankar från mitt arbetslag, där vi diskuterar hur vi kan utgå från barnens tankar och reflektioner i vårt fortsatta arbete.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)