måndag 28 november 2011

Bloggning för mig

Idag har jag funderat på hur jag ska använda min blogg. Hur ofta jag ska skriva och vilket syfte mitt skrivande ska ha. Jag skulle gärna vilja koppla mitt dagliga arbete, de reflektioner jag gör med mitt arbetslag och den kurslitteratur vi läser med det jag skriver i bloggen. Dessa tankar kommer kanske att förändras under kursens gång med känns rätt just nu. Jag planerar att skriva varje måndag och efter ungefär 5 inlägg återkoppla till det jag tidigare skrivit.

På en samling i förra veckan tittade vi på fem bilder tillsammans från veckan som varit och reflekterade/pratade om det vi såg. Jag frågade barnen ” Vad händer på bilden?” och upplevde att flera av barnen blev engagerade av att få berätta om upplevelserna kring bilderna. Mina första tankar kring denna dokumentation är att det inte ska vara flera barn på samma bild, ett eller två barn är ok men inte flera än så. Detta för att lyfta fram aktiviteten på bilden. Vi resonerade i arbetslaget om syftet och kom fram till att denna dokumentation är en början för barnen att få uppleva vad det innebär att reflektera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar