måndag 21 november 2011

Börja blogga

Då var det dags för mig att börja blogga, jag känner en viss oro för det tekniska men har bestämt mig för att vara nöjd med alla steg jag tar oavsett riktning. Jag läser mig till att kursens syfte är att jag ska fördjupa mig i begreppet pedagogisk dokumentation där vad, hur och varför kommer att vara centrala frågor. Jag har tidigare arbetat med pedagogisk dokumentation på individnivå och hoppas nu att jag ska kunna utveckla detta arbete till att också göra pedagogisk dokumentation på gruppnivå, med hjälp av IT. Jag har två olika idéer som jag tänkt börja med: En samling i veckan ska jag använda till att visa 10 bilder från den gångna veckan och tillsammans med barnen reflektera/prata om vad vi gjort och upplevt. Den andra tanken är att jag ska tillsammans med några barn titta på filmer från upplevelser som barnen varit med om. Jag ska låta barnen prata om upplevelserna och jag ska ställa frågor och på detta sätt få en tydligare bild av vad barnen får med sig av våra upplevelser.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Känns som att man kan kommentera varandras bloggar utan att vara medlem i den. Det viktiga är nog att vara inloggad på sitt bloggkonto....
    Lycka till?

    SvaraRadera