Efter diskussioner i mitt arbetslag har vi bestämt oss för att filma barnens lek, både ute- och innelek. Vi ska filma olika tider på dagen och helt utan att värdera leken. Det underlaget vi får fram ska vi analysera utifrån olika frågeställningar. Till att börja med ska vi titta på vilka material barnen använder och i vilka rum barnen väljer att leka i. Utifrån våra gemensamma reflektioner ska vi göra förändringar i vår miljö. Vi ska också titta på var barnen väljer att leka i förhållande till oss vuxna.
Vår gemensamma planering ska bygga på de diskussioner vi har och de reflektioner vi gör utifrån vårt filmade material.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar